Wykorzystując aplikację webową Google Trends https://www.google.pl/trends  możemy przeprowadzić porównanie popularności wyszukiwania haseł związanych z drukiem 3D. W przedstawionym poniżej przypadku do przeprowadzenia analizy wybrano hasła: 3D printing, 3D printer, filament, stepper motor. Popularność wyszukiwanych haseł została zbadana w latach 2005 -2015. Wyniki prezentuje poniższy rysunek który obrazuje popularność wyszczególnionych wcześniej  haseł w skali od 0 do 100. Przedstawione wyniki są normalizowane, co oznacza, że wartość 100 wskazuje na  największe zainteresowanie danym hasłem w wskazanym okresie, pozostałe wartości dotyczące kolejnych haseł i obliczane są względem największej wartości. Oprócz wskazywania popularności wyszczególnionych haseł aplikacja umożliwia przedstawienie prognozy, źródeł, oraz geograficznej lokalizacji miejsca poszukiwania danego hasła.

Wynik popularności wyszukiwania haseł 3D printing, 3D printer, filament, stepper w latach 2005 -2015

Rys. 1. Wynik popularności wyszukiwania haseł 3D printing, 3D printer, filament, stepper w latach 2005 -2015.

Źródło: https://www.google.pl/trends

 

Rozmieszczenie internautów zainteresowanych drukiem 3D pod względem geograficznym przedstawia rysunek 2. Dodatkowa funkcjonalnością jest możliwość zidentyfikowania miasta w którym najczęściej była wyszukiwana dana fraza.

Zainteresowanie regionalne z uwzględnieniem regionu geograficznego

Rys. 2 Geograficzna lokalizacja miejsca poszukiwania danego hasła

Przedstawione dane wskazują, iż nieustannie wzrasta zainteresowanie odnośnie poszukiwania informacji związanych z drukiem 3D. Na szczególna uwagę zasługuje wskazanie na rosnące zainteresowanie frazą 3D metal printing.

Wyniki wyszukiwania popularności podobnych fraz

Rys. 3 Wyniki wyszukiwania popularności podobnych fraz.

Rzeczywiste działanie aplikacji w odniesieniu do wskazanych wcześniej haseł można zobaczyć na stronie https://www.google.pl/trends/explore#q=3D%20printing%2C%203D%20printer%2C%20filament%2C%20%2Fm%2F016tkp&cmpt=q&tz=

Analizując powyższe dane należy zwrócić uwagę na popularność różnych przeglądarek w poszczególnych krajach. No podstawie danych z serwisu Webempires http://webempires.org/blog/dominating-websites-map/ można zauważać, ze różnych regionach świata nie zawsze dominującą pozycję ma przeglądarka firmy Google.

Popularność wybranych przeglądarek internetowych na świecie

Rys. 4 Popularność wybranych przeglądarek internetowych na świecie.

Źródło: http://webempires.org.